جاذبه های دیدنی هند
نوشته شده توسط : ادمین
 

این قلعه یکی از بزرگترین مراکز گردشگری در شهر دهلی پایتخت هندوستان میباشد.در زبان هندی لال به معنی سرخ میباشد که به دلیل استفاده از سنگ‌های سرخ در ساخت آن به این نام خوانده می‌شود. این قلعه به دستور شاه جهان پادشاه پنجم گورکانی در زمانی که پایتخت خود را از آگرا به دهلی تغییر داد ساخته شد.در تور هند میتوانید از این مکان زیبا دیدن فرمایید. ساخت این بنا به مدت 9سال طول کشید.این بنا در جوار رود یامونا واقع شده و به شکل یک هشت ضلعی نامرتب که به وسیله دیواری از سنگ های سرخ احاطه شده است ساخته شده است.این بنا از اجزای مختلفی تشکیل شده است از جمله دروازه لاهور که نامش از شهر لاهور پاکستان گرفته شده است , دروازه دهلی که به سمت دهلی قدیم میباشد, بخش زنانه یا خاص , دیوان عام و خاص که محل اختصاصی اقامت شاه بوده , باغ حیات وحش , مسجد مروارید که از مرمر سفید ساخته شده و در ساخت آنها از معماری اسلامی الهام گرفته شده است . مسافران تور هند میتوانند در این مکان زیبا لحظات خوبی را سپری کنند. در جای جای قصر می‌توانید نوشته‌هایی به زبان فارسی را مشاهده کنید که البته متاسفانه بخش زیادی از این کتیبه‌ها تخریب شده‌اند.هرسال در 15 آگوست که روز استقلال هند از انگلستان است، نخست وزیر هند پرچم ملی کشور را بر فراز این قلعه بالا برده و سخنرانی می‌کند.این بنا بطور کلی دارای 254 هکتار مساحت بوده و دیوارهای دفاعی آن حدود 2.4 کیلومتر طول دارند.درتور هند بهترین خاطرات را در ای منطقه زیبا سپری کنید. این دیوارها در بخش منتهی به رودخانه 18 متر و در بخشی که به سمت شهر است، 33 متر ارتفاع داشته و نقش مهمی در دفاع از مجموعه داشته‌اند.قلعه سرخ در سال 2007 در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان اثر معماری مشترک تمدن‌های هندو، ایرانی، اسلامی و تیموریان ثبت شده و نقش مهمی را در فضای سیاسی اجتماعی و تاریخی شهر دهلی داراست. دیدار از این بنای باشکوه در برنامه اصلی اغلب گردشگران تور هند اردیبهشت 95 وارد شده به هند است.

 قلعه سرخ هند

 قلعه سرخ هند

 

بندر گوا منطقه بسیار زیبایی واقع در هند است که یکی از مقاصد محبوب گردشگری در کشور هند به شمار می آید. این شهر دیدنی و چشم نواز با داشتن دیدنی های فراوان و جاذبه های گردشگری پر شمار از بهترین های تور هند به شمار می آید. در متن جاری به معرفی یکی از دیدنی های هند واقع در گوا، می پردازیم.

از مهمترین دیدنی های گوا مجموعه ایی از کلیساها میباشد. این بناها به دلیل قدمت و معماری زیبایشان سالانه توسط توریست های فراوانی از مسافران تور هند، مورد بازدید قار می گیرند.از مهمترین کلیساهای  گوا می توان به کلیساهای سنت فرانسیس، کلیسای جامع گوا، سنت مونیکا، کلیسای جامع گوا، سنت آگوستین بازار مارگو، کلیسای مارگو، کلیسای سنت آندرو، معبد ماهاسیا، کلیسای پتناجیم و … نام برد. لازم به ذکر است که این کلیساها به دلیل قدمت و صد البته اهمیتشان در سال ۱۹۸۶ در مجموعه آثار یونسکو ثبت شد.در تور هند خرداد 95 میتوانید از این مکان زیبا لذت ببرید.

 مجموعه کلیساهای گوا هند

 مجموعه کلیساهای گوا هند

 





:: موضوعات مرتبط: تور هند , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های دیدنی هند , دیدنی های هند, بهترین دیدنی های هند, جاذبه های گردشگری هند, جاذبه های دیدنی هند ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: